我爱你中国——国交中国经典作品音乐会
2009年03月30日 15:26凤凰网娱乐 】 【打印已有评论0

我爱你中国——国交中国经典作品音乐会

演出时间:5月3-4日

演出地点:国家大剧院音乐厅

票    价:580(VIP)/380/280/180/80/50

售票电话:85282222

中国国家交响乐团

中国国家交响乐团是中华人民共和国文化部直属音乐表演团体,是中国最优秀的职业交响乐团之一。其前身是成立于1956年的中央乐团,1996年重组后更名为中国国家交响乐团。现任团长关峡(作曲家)、荣誉指挥汤沐海、首席常任指挥李心草、首席客座指挥邵恩、特邀指挥陈燮阳。

中国国家交响乐团由国内一流演奏家组成,他们训练有素、技艺精湛,其中不乏国际比赛获奖者。历经几代音乐家的努力,使乐团演奏水平始终保持着最优秀的传统。中国著名音乐家李凌、李德伦、韩中杰、严良堃、秋里、陈佐湟、汤沐海等为乐团建设作出了重要贡献。

半个世纪以来,中国国家交响乐团成功地演奏、演唱了大量古典主义、浪漫主义和近、现代交响乐及合唱等中外经典作品,其中许多作品由乐团在中国及世界首演;中国国家交响乐团经常在国内进行广泛的巡演,足迹遍及全国绝大部分的大、中城市(包括港、澳、台地区),为弘扬中外交响乐经典名著作出了历史性的贡献,使乐团赢得了亿万听众的爱戴。

许多在世界享有最高知名度的音乐大师同中国国家交响乐团进行了合作演出或艺术交流。其中,指挥家包括:奥曼迪、卡拉扬、小泽征尔、迪图瓦、马祖尔、罗日杰斯特文斯基等。演奏家包括:大卫•奥依斯特拉赫、梅纽因、斯特恩、穆特、阿格里奇、马友友、麦斯基、沙汉姆、郎朗、李云迪、吕思清、薛伟、王健等。

中国国家交响乐团在世界性巡演中出访了欧、美、亚、南美许多国家。乐团以令人信服的艺术表现和独具特色的中国神韵赢得了各国听众的高度赞誉。是迄今为止唯一受到英国《泰晤士报》、美国《纽约时报》、《华盛顿邮报》等权威媒体专题评论的中国乐团。文章称“中国国家交响乐团是一个非常成熟的、扎实的、热情充沛的、受过精心训练的乐团” “乐队的精彩演出赢得了听众,掌声经久不息,令人感到不虚此行”

中国国家交响乐团将在广大听众和海内外各界人士的热情关注和支持下,发扬励精图治、自强不息的精神,追求卓越、铸造辉煌,为发展中国交响音乐艺术作出新的贡献。

指挥介绍

中国国家交响乐团特邀指挥   陈燮阳

陈燮阳,著名指挥家。全国政协委员、上海音乐家协会副主席、中国音乐家协会理事和上海交响乐爱好者协会会长、原上海交响乐团音乐总监兼首席指挥,现任中国国家交响乐团特邀指挥。

1985年以来,陈燮阳先后赴苏联、日本、意大利、美国、英国、瑞士、韩国、朝鲜、泰国、新加坡、澳大利亚、德国、奥地利、法国等国家和港、澳、台地区,指挥本团或当地著名乐团举办音乐会,均受盛赞。1998年1月和1999年2月,陈燮阳率中国中央民族乐团赴奥地利、德国、丹麦,在世界著名的维也纳金色大厅和柏林爱乐大厅,以及其他城市音乐厅举办中国新年音乐会。2000年8月,他又率中央民族乐团赴美国参加“中华文化美国行”的巡回演出,其中包括在纽约著名的林肯艺术中心举办音乐会。同年11月,他则指挥中央民族乐团在巴黎参加中国文化部主办的“中国文化季”系列活动演出,都受到热烈欢迎。2003年9月,他率领上海交响乐团在美国11个城市进行巡演、以及2004“中法文化年”欧洲巡演,获得好评如潮;特别是2004年6月20日,为庆祝上海交响乐团建团125周年,由他指挥在柏林爱乐大厅举行庆典音乐会。

演出曲目

Date: May 3rd-4th

Venue: National Centre for the Performing Arts (Concert Hall)

Price: 580(VIP)/ 480/380/280/180/80

CNSO’s Classical Music Composition Concert

China’s national symphony, the China National Symphony Orchestra (CNSO), is one of the most outstanding professional symphony orchestras in China. Originally founded as the Central Philharmonic Orchestra of China in 1956. Leading the CNSO into the future are Director Guan Xia (Composer), Laureate Conductor Muhai Tang, Principal Resident Conductor Li Xincao, and Principal Guest Conductor En Shao.  

For almost half a century, the CNSO has introduced Chinese audiences to a vast
repertoire of classical, romantic, modern and contemporary orchestral works by both Western and Asian composers. It continues to foster a tradition of the People’s Republic of China’s first performances and world premieres.

Throughout its history, the CNSO has collaborated with many world famous artists in order to bring excellence to its audiences. CNSO audiences have been thrilled by famous conductors such as Ormandy, Herbert von Karajan, Seiji Ozawa, Charles Dutoit, Kurt Masur, Rozhestvendsky, Schwarz and Peress. Other well-known guest artists have included, instrumentalists David Oistrakh, Yehudi Menuhin, Isaac Stern, Mutter, Martha Argerich, Yo-Yo Ma, Mischa Maisky, Lang Lang, Li Yundi.

The CNSO has toured countries of Europe, North America, Asia and South America, giving successful performances to critical acclaim by the international press. In London, a music critic for The Times praised the CNSO as “ a mature group with a vital sound.”In the New York Times and the Washington Post, American music critics wrote “The China National Symphony Orchestra is a solid, energetic and meticulously drilled ensemble”, “This orchestra will only get betten”,“Everybody in the hall seemed happy Saturday”.

<< 前一页12后一页 >>
  已有0位凤凰网友参与评论   
 
匿名
用户名 密码 注册
     
   编辑: 张园园
更多新闻